• JO11-1 naar het NK!

Op zaterdagochtend 3 juni ging de wekker vroeg: we vertrokken met een spelersbus (en veel publiek) om 6.45 uur naar Zuid-Limburg voor deelname aan het NK in Brunssum. Aan proviand voor de voetballers geen gebrek (met dank aan de Jumbo en de Lions Lochem). De sfeer zat er goed in; er werd muziek gedraaid in de bus en om 9.45 uur waren we op de plek van bestemming.

Na een warming-up begon de opening van het toernooi. Alle 16 teams hadden de clubvlag bij zich en werden een voor een omgeroepen om met luid applaus het veld op te gaan. Daarna zongen we gezamenlijk het Wilhelmus.

Er waren 4 poules, wij zaten in Poule B. De eerste wedstijd begon en deze speelden we gelijk (1-1). De kop was eraf. Wedstrijd 2 wonnen we met 1-0, de derde wedstrijd met 4-0 en waren we poulewinnaar. Hiermee bemachtigden we een plek in de halve finale. Helaas verloren we de halve finale met 1-0 en speelden we voor een derde of vierde plek. We kwamen in de eerste helft 1-0 achter en in de tweede helft 2-0. Daarna scoorde een van onze spitsen met een schitterende kopbal en werd het 2-1.

We zijn blij en trots met het resultaat: een mooie vierde plek van Nederland! Bedankt trainer en toeschouwers! Dit team is een hele ervaring rijker!